Pages

Personalize Gift

Friday, January 21, 2011

Kalau

Kalau tak tahu,
apa sebenarnya disebalik tabir,
kalau tak tahu,
apa yang sebenarnya terjadi,
kalau tak tahu,
apa kisah sebenarnya,
kalau tak tahu,
apa yang sedang dihadapai
kalau tak tahu,
sebak didada,
kalau tak tahu,
ketika mana air mata aku menitis.

Air mata aku bukan taruhan,
tidak pernah dan aku harap tidak akan
aku titiskan air mata didepan mereka yang tidak pernah mengerti,
apa lagi demi untuk meminta simpati.

Aku serba tiada,
aku serba tidak sempurna,
aku masih jahil,
aku masih kurang matang,
aku masih mencari erti hidup,
aku masih cuba menimba pengalaman dari hidup.

Kalau tidak mengerti,
apa makna dia dalam hidup aku,
apa telah dia korbankan untuk aku,
apa telah dia lakukan demi aku,
apa perasaan aku terhadap dia.

Kalau tidak mengerti,
siapa dia pada aku
dan siapa aku pada dia.
Kalian yang tidak pernah mengalami,
apa aku alami,
kalian tidak hidup dalam hidup aku

kalian teruslah berbunyi,
akan ku pekakkan telinga,
butakan mata,
bisukan kata-kata,
tutup hati aku untuk kalian.

Jika kalian rasa seorang aku ini
jahat,
bengis,
penipu,
penfitnah,
penyusah,
jangan dekati aku.

"mudah kan?"

No comments:

Post a Comment

Save our Tiger!

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

get adobe flash player