Pages

Personalize Gift

Friday, November 19, 2010

Senioriti?

saye penah post entry dengan title yang sama.. tapi kali ni nak buat lagi entry pasal mende ni..
i do really sick and tired dengan sikap diorang ni.. i do feel i want to puke right on their face rite now..

perkara ni sangat-sangat menduga kesabaran saya sebagai seorang "junior".. i dont actually give a damn that i am 2 years older than they are.. i tak pernah nak kisah.. tapi diorang yang hanya senior tahun dua nak tunjukkan kesenioritian diorang kenape? yang third year takde pon bersikap macam tu.. sedangkan diorang jauh lebih senior dari yang 2nd year.. perlu ke tarik muke palat dekat aku? yela..aku bodoh korang pandai.. aku kena amek dip dulu baru bole sambung degree.. tapi korang dari matrix bole masuk degree teros.. fine.. tapi jangan samapi korang cabar aku sampai ke tahap aku bengang!.. sial bersyukur aku tak sebaran dulu.. sila la sangat.. aku pena lempang rumate aku ms ak 1st sem dip dalam bas yang penuh dengan manusia.. sebab ap? dye kutuk2 perli2 aku kuat2 dalam bas.. aku tanpa fikir panjang bangun dari seat aku (ak dok depan dye dok blakang) jalang and terus lempang dye dengan muka tak bersalah duduk balik.. korang nak anku buat macam tu kat korang ke? aku da cukup baik ak berdiam diri.. bayangkan kalau aku ada time meeting yang korang hentam kitorang tu.. mawu bergaduh besar agaknye.. aku diam aku saba tak bermakna aku bole dipijak-pijak.. kalau korang nak kitorang respek korang, korang perlu respek orang lain jugak.. dulu konon bising junior sombong tak senyum tak tego senior.. tapi bila kitorang senyum and tego korang pulak buat muka palat.. so what is there any reason for me to smile at you guys again? 

yang sorang ni.. ade hati nak hempas-hempas pintu plak kan? ko pikir ko siapa? da bagus sangat.. aku masuk bilik ko nak jumpe rumate ko si najwa sayang aku tuh.. kitorang bukan berkarok ke berparti dalam bilik ko.. kitorang juz masak air and nak buat air sebab kitorang nak stay up..  tu je.. cakap pon bisik2.. yang ko nak hempas pintu macam bagus sangat tu kenapa? sebab kitorang junior? so ko bole suke-suke buat macam 2?

ad sorang ag perempuan ni.. sangat hampir dengan aku.. a.k.a rumate aku.. aku faham r ko tu ketua blok.. alim, rajin solat, baca Al-quran, dapat jpa. Tapi dengan imej alim ko tu.. kenapa ko pengotor sangat? bukan kebersihan tu separuh daripada iman ke? dengan cawan mug and tuppereware ko tak berbasuh sampai berbau.. dengan tong sampah ko yang penuh yang mana attract semut datang dan menyusahkan aku bila semut nak invade lappy aku.. bila setiap hari aku kena sapu bilik disebabkan rambut ko yang penuh satu bilik bersepah, dengan ko tak pernah sapu bilik aku dikira cukup bersabarkan..

Lepas tu ko tambah lagi api kemarahan aku.. tengah aku baring baca buku man and environment, ko g tutup lampu besar tu semata-mata sebab ko nak tido.. ape ko fikir lampu meja tu terang ke sampai kat katil? helo! bilik ni bukan bilik ko sorang ok?  lepas tu antara yang menambah kemarahan aku.. aku tengah lipat baju kat hujung katil dekat ngan locker.. ko masuk then ko nk tido ko tutup lampu sesuka hati ko je.. ko ingt cahaya lampu meja tu boleh sampai dalam almari? .. 

Then, ape motif ko bila membe-mebe aku datang bilik ko mula la pasang ayat-ayat Al-Quran, nasyid bagai.. sedangkan selama ni kalau ko dengan lagu korea ke lagu avenged ke ko pakai earphone? kenapa bila membe aku datang tiba-tiba je ko rajin nak sapu bilik? apehal? nak tunjuk rajin ke ko nak halau membe aku? aku tak pernah halau membe ko yang datang bilik.. aku denga lagu paki earphone 24/7.. aku tak pernah sapu bilik tyme ko ade macam ko buat kat aku.. sapu ngan kaki-kaki aku skali atau menyapu tyme aku tengah tido sampai aku terbersin sebab habuk masuk dalam lobang hidung aku.. 

sekarang ko nak menunjuk-nunjuk lak kat aku,, tau la ko baru dapat jpa.. ape motif letak kasut adidas ko yang baru beli atas meja? (bukan dalam kotak tapi kasut tu je).. ape motif ko tayang barang-barang yang ko pinjam dari pakwe ko kat aku.. hp blackberry pakwe ko.. lappy apple pakwe ko.. psp lam pakwe ko tu? ape motif ko letak tin coklat hersheys kisses ko kat meja? ape motif ko letak jam bru ko atas meja.. padahal selama ni jam ko sentiuasa letak dalam locker.. Ko ingat aku heran ke? sikit pon aku tak heran.. bukan nak riak.. tapi bende-bende yang ko tunjuk kat aku.. aku da pena nampak semua la.. kat rumah aku ada..

seyes la beb.. aku bukan nak memalukan sesiapa.. bukan tujuan aku nak bukak and jaja cerita kau kat blog aku nih.. tapi aku tak tahan da kot.. and blog ni satu medium untuk aku luahkan perasaan aku.. dah2 r dengan lagak dan ego korang sebagai senior tahun dua.. cukup-cukup la.. ramai yang menyampah dengan korang tawu tak.. imej luar alim dalam hati busuk!



"Luahan perasaan ni.. penat dah aku menahan sabar.. satu semester tu.. memang aku nampak tak kisah.. tapi jangan cabar sabar aku.. sabar aku ade limit"

No comments:

Post a Comment

Save our Tiger!

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

get adobe flash player